url készítő

URL paraméterezés hirdetésekhez – Így csináld!

Ha online hirdetsz, akkor feltétlen mérd le annak hatékonyságát. Így tudod megbecsülni, hogy mire érdemes költeni, és mi mennyi hasznot hoz. Elmondom, hogy csináld url készítővel.

Az online hirdetések nagy előnye, hogy minden mérhető. A Google Analytics segítségével meg tudod állapítani, hogy melyik látogató honnan jött a weboldaladra, mennyi időt töltött ott, és végrehajtott-e konverziót – vagyis vásárolt, feliratkozott, stb.

Ezt tovább fejlesztheted a Google URL készítőjének segítségével. Ha felparaméterezed az URL-ed, akkor pontosan fogod látni, hogy a weboldalad egy adott oldalára az érdeklődő egy Facebook bejegyzésből, hírlevélből, vagy épp Facebook hirdetésből kattintva jutott el.

Így csináld:

1. Nyisd meg a Google URL készítőjét és görgess le az URL-készítő űrlaphoz.
2. Add meg a mérni kívánt oldal pontos url-ét, pl.:
https://kozossegiklikk.hu/google-adwords/
3. A Kampányforrásnál add meg azt a forrást, amin keresztül majd megosztod a mérni kívánt oldalt, pl.
facebook
4. A Kampánymédiumnál add meg a kattintás típusát:
cpc, tehát kattintás alapú hirdetés lesz, vagy e-mail, tehát hírlevélben küldöd ki.
5. A Kampány nevénél adj meg egy rövid, számodra beazonosítható nevet a kampánynak, pl.
ujakcio
6. Kattints az URL létrehozása gombra, és kész is van a linked:
http:// kozossegiklikk.hu/google-adwords/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=ujakcio

Hogyan elemezd?

Nyisd meg a Google Analytics fiókodat, itt fogjuk látni az eredményeket.

Kampány neve:
Mivel a kampány neve a legegyedibb változó, ezt ellenőrizzük először.
Az Ügyfélszerzés / Kampányok / Minden kampány menüpontra kattintva egy listában láthatod az összes kampányt. Ebben az esetben az ujakcio nevű sort kell megnézned, itt megtalálsz minden fontos adatot.

Kampányforrás:
Itt az Ügyfélszerzés / Minden forgalom / Forrás/médium menüpontot kell választanod. A táblázat fölötti sorban válaszd a forrás lehetőséget.
Ha minden, Facebook-on keresztül megosztott URL-edhez a facebook szócskát írtad kampányforrásként, akkor a megjelenő listában a facebook sorban ezek összességének a statisztikáját találod majd. Így átfogó képet kaphatsz, hogy összesen mennyi látogatód érkezett az adott forrásból.

Kampánymédium:
Itt is az Ügyfélszerzés / Minden forgalom / Forrás/médium menüpontot kell választanod, csak itt a táblázat feletti sorban a médium lehetőséget válaszd.
Itt szintén az azonos „kattintástípusú” látogatók összességét látod, tehát megnézheted, hogy mennyien jöttek cpc alapú hirdetésből, mennyien e-mailből, stb.

Így elemezd a konverziókat:

A Google Analytics felületén beállíthatsz különböző célokat, pl. hírlevél feliratkozás, letöltés, stb. Ha a különböző céljaid az adott, felparaméterezett URL-re kattintás után valósultak meg, akkor a táblázat konverziós sorában (mindhárom esetben, a kampány nevénél, a kampányforrásnál és a kampánymédiumnál is) láthatod ezeknek a számát.

Miért jó ez neked?

Vegyünk egy egyszerű példát.

Készítesz egy akciós kupont, amit szeretnéd, ha sokan letöltenének. Ennek van a weboldaldon egy felülete, melyhez tartozik egy url. Ezt az akciót meghirdeted Facebook-on, kiküldöd hírlevélben, megosztod releváns Facebook csoportokban, AdWords hirdetést indítasz.

Egy hét múlva 100 letöltésnél tartasz, és nagyon örülsz, mert ez meghaladta a várakozásaid. De nem tudod, melyik fórum volt a legerősebb. Te a Facebook hirdetésekre költöttél a legtöbbet, mert azt gondoltad előzetesen a legjobbnak – ha nem paraméterezed fel az URL-t, sosem fog kiderülni, ha valójában a hírlevél feliratkozóid közül töltötték le 80-an.

Rengeteg pénzt spórolhatsz meg, ha pontosan tudod, melyik hirdetésed melyik fórumon működött.

Hasznos volt ez a cikk? Olvasd el a következőt is!
Új Facebook kedvelők ingyen >>

Comments are closed.