remarketing

Remarketing egyszerűen a Facebook-on

A remarketing jelenleg az online marketing egyik leghatásosabb fegyvere. Ezen keresztül el tudod érni azokat, akik már érdeklődésüket fejezték ki a terméked, szolgáltatásod iránt, így sokkal jobb lesz a konverziós arány. A Facebook-on is kiválóan lehet alkalmazni a remarketing stratégiákat, most erre mutatok néhány tippet, ötletet.

Ahhoz, hogy a Facebook-on keresztül remarketing hirdetéseket tudj indítani, el kell helyezni a Facebook konverziós pixeljét az oldaladon. A hirdetéskezelőben a Célközönségek menüpontot válaszd, és itt néhány egyszerű lépéssel eljutsz a kódhoz, melyet a fejlesztőd hozzáad a weboldaladhoz. Ha ezzel megvagy, ez a pixel szépen gyűjtögetni kezdi neked azokat az embereket, akik jártak a weboldaladon, hogy később a hirdetéseiddel kifejezetten őket célozd meg.

Miért jó ez neked?

Aki járt a weblapodon, de nem like-olt a Facebook-on, az könnyen lehet, hogy megteszi majd, ha külön erre buzdítod.

Ha blogot írsz, akkor az olvasóidat végigvezetheted bejegyzések egy láncolatán, melynek a végén már vásárlásra buzdíthatod őket. Az edukált érdeklődőid sokkal nagyobb arányban konvertálnak majd, mint akik még nem olvastak tőled semmit.

Ha valaki megnézte egy termékedet, de nem vásárolta meg, találd meg az adott termék hirdetésével. Lehet, hogy ezúttal már fog vásárolni!

Hogyan kezdj hozzá?

Ha már elhelyezted a konverziós pixelt a weboldaladon, és egy bizonyos mennyiségű látogató összegyűlt a Minden látogató elnevezésű közönségedben, eldöntheted, hogy mit kezdesz velük. Ne aggódj, nem kell az összes rész-közönséget előre kitalálni, később már visszafelé is tud csoportba rendezni a Facebook célközönség szerkesztője. Tehát ha a konverziós pixel elhelyezése után 30 nappal eszedbe jut, hogy te szeretnéd egy csoportban látni azokat, akik a www. weboldal .hu/akcio oldaladat megtekintették, akkor kiválaszthatod, hogy visszamenőleg is csatornázza ide a látogatókat. Tehát nem lesz üres az új célközönséged.

1. Egyedi ajánlat azoknak, akik jártak a weboldaladon.
Megcélozhatod azon érdeklődők teljes csoportját, akik jártak a weboldaladon. Ők már tudják, ki vagy, nem kell elmagyaráznod nekik, és kérhetsz tőlük egyszerű dolgokat. Lájkolják a Facebook-oldalad, töltsenek le egy ingyenes anyagot, iratkozzanak fel a hírlevélre. Ez egy nagyon általános kampány lehetőség, de elérheted, hogy aki egyszer nálad járt, azt ne téveszd később sem szem elől.

2. A céges blog.
A marketing azért van, hogy eladj – de nem mindegy, hogy jól, vagy nagyon jól! Ha van egy céges blogod, abban folyamatosan írhatsz szakmai cikkeket (vagy írhatok én neked!), ami sok szempontból jó neked. Előrébb kerülsz a keresőkben, bizonyíthatod a szakmai hozzáértésed, érdeklődést kelthetsz, stb., ez a cikk most nem arról szól, hogy a tartalommarketing előnyeit soroljam fel. Ha van egy kiválóan sikerült cikked, azzal elérhetsz nagyon sok embert. Nekik hirdesd meg a következő bejegyzésed, amire jó eséllyel fognak kattintani, ha érdekelte őket az első és tetszett is. Akik mind a két bejegyzést elolvasták, nekik utána hirdess mást, és így tovább. Öt-hat lépés után már vásárlásra is buzdíthatod őket. Sokkal nagyobb arányban fognak vásárolni, mintha egy olyan közönségnek hirdetted volna a terméked, akik nem olvasták végig a bejegyzéseid!

3. A termékoldal.
Építsd meg a következő közönséget: akik jártak adott termékoldalon, és zárd ki azokat, akik a vásárlás utáni köszönőoldalon is jártak. Így megkapod azokat az embereket, akik megnézték a terméked, de nem vették meg. Miért nem vásároltak? Hirdethetsz nekik akciót, hátha az ár volt a probléma, vagy buzdíthatod őket egyéb módon is a vásárlásra. Ha csak lebeszélték magukat, vagy el kellett indulni, és végülis nem tértek vissza a weboldaladra, most megteszik majd!

Ez a cikk az irányokat mutatta meg, amiket követni érdemes, ezen belül a lehetőségek tárháza végtelen. Hogy kinek mit hirdetsz, az függ a terméked sajátosságaitól, a vállalatod méretétől, de a különböző kombinációknak csak a kreativitás szab határt. Ha engem bízol meg, hogy menedzseljem a Facebook-oldalad, akkor teljes ötlettárat küldök vállalatodra szabva! Írj egy e-mailt az info@kozossegiklikk.hu-ra, és beszéljük meg, mik a lehetőségek!

Comments are closed.