Mi legyen a célod Facebook-on?

Ha Facebook oldalt üzemeltetsz céged, vállalkozásod számára, az úgy válhat legjobban a marketingtevékenységedet támogató eszközzé, ha jól meghatározott célt tűzöl ki magad elé. Az tehát nem elég, hogy vállalkozásodnak van egy saját oldala, ahol néha posztolgatsz – ha te sem tudatosan állsz hozzá, a kedvelőid reakciója is hasonló érdektelenség lesz.

Milyen kérdéseket kell a kezdés előtt megválaszolj?

Először is döntsd el, mi a célod a Facebook oldal üzemeltetésével: meglévő vevőidben, illetve a terméked ismerőiben szeretnél elköteleződést építeni, vagy új vásárlókat szeretnél elérni? Ha a meglévő közönséged ragaszkodását szeretnéd erősíteni, az más stílust követel meg: közvetlenebb hangvételt, „te és én, mi tudjuk, hogy miért klassz a termékem” felütést kell alkalmaznod. Meglévő vásárlóidra jól célzottan tudsz hirdetni is. Tudsz azokra hirdetni, akik kávéfőzőt vettek tőled (vásároljanak a kávéfőző karbantartásához szükséges eszközt is!), és azokra, akik kenyérpirítót. Ha te is azok körébe tartozol, akiknek legtöbb vásárlója visszatérő vevő, erre érdemes fókuszálnod.

Ha azonban új vásárlókat szeretnél elérni, egészen más stratégiát kell követned. El kell érned, hogy az oldaladhoz becsatlakozó követő azonnal otthon érezhesse magát, ne legyen outsider benyomása. Hirdetéssel őket is jól meg tudod célozni: a Facebook remek funkciója lehetővé teszi, hogy olyan emberekre hirdess, akik hasonlóak korábbi vásárlóidhoz. Ők jó eséllyel válnak a te új vevőiddé. Itt meg kell fontolnod kuponok elérhetővé tételét, nyereményjátékokat, olyan szempontokat, amelyek vonzóvá teszik az oldalad, érdemessé arra, hogy a potenciális új vásárló követőddé váljon.

Ezek mellett számos egyéb szempontot is figyelembe kell venned. Lehet a Facebook oldalad az új termékek bevezetésének felülete, ilyenkor jól végiggondolt kampányt kell tervezned. Dönthetsz úgy is, hogy Facebook-on való szereplésed célja az egyéb marketingtevékenységed támogatása. Ekkor bejegyzéseiddel azt kell elérned, hogy csatlakozzanak be egyéb platformokon futó kampányaidba.

Az a fontos, hogy gondold végig: mit szeretnél elérni azzal, hogy Facebook oldalt üzemeltetsz (és itt lehetőleg ne az legyen a válasz, hogy „azért kell, mert mindenkinek van”), és ezt a célt hogyan tudod elérni a Facebook-on?!

Bonyolultnak tűnik? Kérj tőlünk segítséget! Írj egy e-mailt az info@kozossegiklikk.hu címre és felvesszük veled a kapcsolatot!

Tetszett ez a bejegyzés? Kövess minket a Facebook-on!

Kapcsolódó bejegyzés:
Milyen a jó Facebook poszt?

Comments are closed.