bababolt_viragok

Esettanulmány: bababolt és virágok

Az alábbiakban két esettanulmányt olvashatsz, melyeket azért fordítottam magyarra, mert nagyon jó példának tartom a Facebook kreatív felhasználására. Jól mutatják, hogy a közösségi médiás tevékenység akkor igazán kifizetődő, ha ötletesen használjuk. Nem lehet kötelező platformként tekinteni a Facebook-ra, oldalt csak azért üzemeltetni, mert muszáj, hogy legyen. Ha csak erre van időd és energiád, azzal vevőket veszítesz.

Huggies

A Huggies nevű babadolgokat áruló cég a Hong Kong-i részlegének Facebook-oldalát szerette volna felpörgetni. Az volt a céljuk, hogy növeljék az elköteleződést a márka iránt – mivel a konkurencia nagy, és jelentős ár- és minőség-beli különbségek nincsenek, speciális eszközökhöz kell folyamodni. Úgy döntöttek, hogy a Facebook lesz az a fórum, amit használnak ehhez, hiszen közösségi média lévén itt személyes kapcsolatot alakíthatnak ki a vásárlóikkal.

A kampány megtervezésénél az volt a kulcsgondolat, hogy a legjobban úgy lehet interakciót kiváltani, ha bekapcsolódunk a célcsoport egy olyan tevékeynségébe, amit már amúgy is végez: képeket posztol a kisgyerekéről. Mire buzdítsuk tehát? Posztoljon képeket a márka oldalára kisgyerekéről! Az akció lényege az volt, hogy a 60 legnépszerűbb babafotót később Hong Kongban közleedő buszok oldalán fogják elhelyezni.

Az ötletnek óriási sikere lett, több mint 6.000 képet töltöttek fel és 118 ezer új like érkezett az oldalra. Az elköteleződés hatalmas mértéket öltött. A kampányt Facebook-hirdetéssel és tévéreklámmal támogatták meg. A beérkező képek hatalmas száma miatt végül a cég úgy döntött, hogy az összes képet kinyomtatja egy óriásplakáton, amit a legforgalmasabb metró megállóban helyeztek el.

Hogy miért érte ez meg a Huggies-nak? Az akció három hete alatt több ezer ember iratkozott fel hírlevelükre, óriási forgalomnövekedést értek el blogjukon, és 120 ezres lájkoló-bázisukkal 7 milliós elérést tudnak generálni. A költségeik minimálisak voltak, az eredmény pedig a potenciális vásárlóik számának megsokszorozása. Mi a tanulság? A Facebook kiváló hirdetési felület, de kreatívan kell tudni használni ahhoz, hogy meghozza azt az eredményt, ami költség/megtérülés arányban sokkal jobb, mint a hagyományos hirdetési felületek.

1-800-Flowers.com

A cég az 1980-as években jött létre az USA-ban, olyan virágosokból álló láncolatként működik, amely eleinte telefonon fogadott rendeléseket, és kiszállította a virágokat. Később kizárólag internetes rendelésekre váltottak. Facebook-tevékenységük középpontjában az áll, hogy ha jól átgondoltan használjuk a közösségi média adta lehetőségeket, akkor az kiválóan használható az eladás növelésére is.

A marketingesük azt mondja, hogy őt a hirdetési felület kiválasztásában mindig az motiválja, hogy meghatározza: hol van épp a vásárló, amikor a vásárlási döntést meghozza. Manapság ez a Facebook.

Ők minden lehetőséget kipróbáltak, hogy lássák, vásárlóiknál mi működik a legjobban. A legnagyobb sikert az érte el, amikor egy Valentin napi akcióban Facebook kreditekkel olcsóbban lehetett vásárolni. Ezen kívül bevezették azt is, hogy aki a weblapjukra Facebook fiókjával lép be, az látja ismerősei születésnapját, tehát tudja, kinek is kell virágot küldeni. Ez a funkció megnégyszázszorozta azoknak a számát, akik a Facebook-on keresztül léptek be vásárolni.

Ügyfélszolgálati tevékenységre is használják a Facebook-ot, nagyon fontosnak tartják, hogy folyamatosan elérhetőek legyenek. A közösségi médiát tehát valóban annak közösségi funkciói mentén használják ki.

Forrás: http://www.socialfresh.com/facebook-advertising-examples/

Comments are closed.