Mik a jó és jól hirdethető Facebook-bejegyzés elemei?

Azt már korábban összeszedtük öt pontban, hogy melyek azok az elvek, amiket követned kell Facebook posztjaid megírásakor, de hogyan tudod ezt a gyakorlatban elérni? Ha az alábbi kikötéseket megvalósítod, bátran hirdetheted is bejegyzésed a Facebook-on, mert biztos jó aránnyal kattintják majd!

1. Határozd meg a célod és ehhez alakítsd a hangvételt. A célok megfogalmazásának fontosságáról egy külön bejegyzés szól, itt most ebből nekünk az a fontos, hogy a stílusod is a célhoz kell igazítanod. Ha elköteleződést szeretnél építeni, összekacsintós stílusban posztolj, a személyesség nagyon fontos a márkahűség kialakulásában. Ha új vevőket célzol, legyél szimpatikus és megbízhatóságot sugárzó. Minden esetben kerüld azt „ezt vegye mert ez a legjobb!” típusú megnyilvánulásokat. Facebook-on nem működnek a hagyományos marketingformulák, sokkal többre mész, ha elismered, hogy van konkurenciád, és egyesek bizony őt választják. Tisztában vagy ezzel, most azt szeretnéd megmutatni, te miért vagy jó.

2. Használj jó képet! A Facebook egy időben előnyben részesítette a képeket, akkor vált jó trükké linket is úgy megosztani, hogy a képhez tartozó szövegben szerepelt az URL is. Ez ma már nem működő, sőt, „büntetett” viselkedés (a Facebook kevesebb embernek jeleníti meg az ilyen típusú bejegyzéseket), de a vizualitás szerepe továbbra is jelentős. Ma már a linkek is nagy méretű képpel jelennek meg a hírfolyamban – ezt a képet a megosztott cikkből olvassa be a Facebook, de te bármikor ki is cserélheted. Nagyon fontos, hogy ezen a képen szerepeljen a terméked, a fotó letisztult legyen és figyelemfelkeltő. Rengeteg ingyenes illusztráció fotó (stockphoto) gyűjtő oldal létezik, ha nincsenek jó saját képeid, böngészd ezeket. A vizualitás nagyon fontos, ez ragadja meg elsősorban a figyelmet!

3. Erős CTA legyen a bejegyzésedben! CTA, vagyis call-to-action, vagyis cselekvésre felszólító kifejezés. Ha a terméked forradalmi előnyeit listázó cikket osztasz meg, ne az legyen a kísérő szöveg, hogy „az alábbiakban leírtuk, miért nagyon jó a mi termékünk, szerintünk érdemes elolvasnod”, mert ez sokkal kevesebb kattintást fog eredményezni, mint ha azt írod: „Olvasd el miért nagyon jó a mi termékünk!”. A példa sablonos, de bízom benne, hogy érezhető a különbség. A CTA a szöveg elején szerepeljen (vagy a végén, de ne a szövegben elrejtve), nem is hinnéd, milyen kattintási arány-beli különbségeket eredményez az e szempont mentén átfogalmazott, ugyanazt az informcáiót tartalmazó szöveg!

4. Az érzelmi vonal is markáns legyen! A Facebook alapvetően közösségi média, tehát itt termékeddel a vevőd ismerőseinek bejegyzései között szerepelsz. A vevőd ismerősei nyilván nem száraz információkat posztolnak a Facebook-on, hanem személyes, szubjektív hangvételű bejegyésekkel nyilvánulnak meg. Akkor tudsz ebbe illeszkedni, és ezzel elköteleződést is kiváltani, ha te is ilyen stílusban posztolsz. Hass a vevőd érzelmeire, de természetesen ne ess át a ló túloldalára, és sose felejtsd el, hogy egy vállalkozást, egy terméket képviselsz.

5. Mérni, mérni, mérni. A Facebook Elemzések a barátod, ne sajnáld rá az időt. Meg tudod nézni, hogy a legaktívabb követőid mely korosztályból származnak, és milyen neműek: máshogy írsz egy tinilánynak és máshogy egy felnőtt gyerekekkel rendelkező családapának. Azon kívül arra is érdemes figyelmet fordítanod, hogy a te követőid milyen típusú bejegyzéseket szeretnek a legjobban. Lehet, hogy a fotós bejegyzéseidet teljesen figyelmen kívül hagyják, de a megosztott linkjeidre mindig kattintanak. Semmi esetre sem szabad kizárólag egy bejegyzéstípust használnod (mondjuk csak fotókat megosztani), de az igazán fontos bejegyzéseket abban a formában érdemes promótálni, ami a statisztika szerint a leghatékonyabbnak bizonyul. A mérésekről külön bejegyzés fog még szólni, így egyelőre legyen elég ennyi.

Bonyolultnak tűnik? Kérj tőlünk segítséget! Írj egy e-mailt az info@kozossegiklikk.hu címre és felvesszük veled a kapcsolatot!

Tetszett ez a bejegyzés? Kövess minket a Facebook-on!

Kapcsolódó bejegyzés:
Mi legyen a célod Facebook-on? Mit tudsz elérni egy oldal üzemeltetésével?

Comments are closed.