hirdetesi_koltes

A hirdetési költség alakulása Facebook-on

Egy Facebook-kampány beállításakor te választod ki, hogy miért szeretnél fizetni. Ezt annak megfelelően érdemes kiválasztani, hogy mit szeretnél elérni az adott hirdetéseddel. Nézzük, milyen lehetőségek vannak.

1. Megjelenés alapján (CPM)
Ezt akkor érdemes használni, ha a hirdetéssel az a célod, hogy a márkád minél több emberhez eljusson. Ez a klasszikus márkaépítés esete, nem akarod, hogy a felhasználó a hirdetésre kattintva a weboldalad egy konkrét oldalára jusson, és ott tegyen valamit. Csak lássa a márkád, legyen a szeme előtt.

2. Kattintás alapján (CPC)
Az a célod, hogy minél több ember kattintson a hirdetésedre, amivel a weblapod egy konkrét oldalára jut. Egy cikket szeretnél olvastatni, el szeretnéd érni, hogy céges blogodnak minél több olvasója legyen, termékedről szeretnél információt közölni.

Ilyenkor a Facebook olyan embereknek jeleníti meg a hirdetést, akik a legnagyobb valószínűséggel fognak kattintani az adott hirdetésre. Ilyenkor nem csak a kattintásért fizetsz, hanem azért is, ha az adott hirdetést like-olják, megosztják a felhasználók.

3. Konverzió alapján (CPA)
A Facebook-on is megadhatsz konverziós célokat, ehhez konverziós képpontot kell elhelyezned a weboldaladon. Ha azt szeretnéd, hogy kattintás után iratkozzon fel a hírlevélre, jelentkezzen egy programra, kérjen ajánlatot, like-olja az oldalad, esetleg telepítse az alkalmazásod, akkor érdemes ezt a módszert választanod.

Ilyenkor a Facebook a konverziókra optimalizálja a hirdetés megjelenését, és te fogod látni, hogy egy feliratkozó/jelentkező stb. mennyibe került neked.

A következő bejegyzésben a licitálásról lesz szó. Ha nem szeretnél lemaradni, lájkold Facebook oldalunkat itt.

Kapcsolódó bejegyzés:
A jó és jól hirdethető Facebook-bejegyzés elemei

Comments are closed.