facebook_ujdonsagok

A Facebook legfrissebb újításai

A Facebook folyamatosan alakítja a felhasználói igényekhez a hirdetési felületét, így sorban érkeznek az apróbb újdonságok és a nagyobb bejelentések. Az utóbbi napokban több újítást is fel lehetett fedezni, ezeket olvashatod most.

1. Csak a célodnak megfelelő kattintásokért kell fizetni hamarosan
Talán ez a legfontosabb újítás mind közül. A Facebook hirdetési rendszere kattintás alapú, tehát megjelenő hirdetéseidért csak abban az esetben kell fizetned, ha valaki interakcióba lép vele. Hogy milyen interakciót szeretnél, azt te döntöd el: oldal like-olása, kattintás egy hivatkozásra, alkalmazás letöltése, stb. A költségek kiszámítása eddig úgy történt, hogy ha hirdettél mondjuk egy cikket, mellyel célod az volt, hogy minél többen kattintsanak és olvassák el, akkor nem csak ezekért a kattintásokért fizettél, hanem azért is, ha valaki like-olta ezt a hirdetést vagy megosztotta.

Ezen változtat októbertől a Facebook, ezentúl csak azokért az interakciókért kell fizetni, amelyek valóban megfelelnek az általad kiválasztott célnak. Azt még nem tudni, hogy ez vajon a kattintások árának emelkedését fogja-e magával hozni, de ettől nem is kell tartani. Lehet, hogy a statisztikában drágábbnak fog tűnni egy kattintás, de összességében ugyanannyi összegért – valószínűleg – ugyanannyi kattintás fog érkezni a weboldaladra, mint eddig. Így viszont reálisabb képet mutat majd a statisztika, jobban mérhető és elemezhető lesz egy-egy kampány.

2. A Felhívás gomb hirdetése
felhivas_hirdetesAz oldalad borítóképén, a tetszik gomb mellett található a felhívás gomb. Használod már? Ha nem, szerintem üzemeld be – erről itt írtam bővebben, nem kerül semmibe, viszont hatékonyabbá teheti Facebook oldalad. Nos, most már ezt is lehet hirdetni a Bejegyzéskiemelés analógiájára. Itt is két kattintással elindíthatsz egy hirdetést, ami úgy fog kinézni, mint az oldal lájkoltatására buzdító, csak itt az általad megadott felhívás (kapcsolatfelvétel, regisztráció, letöltés, stb.) lesz a cél. Jó ez neked?

Szerintem nem. Bármelyik említett felhívást hirdetheted a hirdetéskezelőből is, ahol viszont sokkal pontosabb célzásokat állíthatsz be, hogy kinek jelenjen meg hirdetésed. Az előnye ugyanaz, mint a bejegyzéskiemelésnek, hogy gyors. Én viszont azt tanácsolom, szánd rá azt a néhány plusz percet, hogy pontos célzásokkal hatékonyabb és megtérülőbb hirdetésed legyen.

3. Megjelenítés elsőként
Sok panasz érkezik, amiért a Facebook egyre drágább, organikusan alig érünk el néhány lájkolót, fizetni kell mindenért. Én mindig elmondom, hogy egyébként ez így reális (hiszen rengeteg Facebook oldal van, ha mindegyik általad lájkolt oldal bejegyzései megjelennének a hírfolyamodban, képtelenség lenne végigolvasni) és érthető (a Facebook nem a te felületed, hanem Zuckerbergé, az nem jog, hanem lehetőség, hogy te ezen keresztül ingyen elérhetsz embereket), de sorra jelennek meg az olyan beállítási lehetőségek, amelyekkel követőid elérhetik, hogy a te bejegyzéseidet mindig lássák. Most is van egy ilyen.

megjelenites_elsokent

Ha az oldalon a Tetszik gombon lévő nyílra kattintasz, a lenyíló ablakban kipipálható a Megjelenítés elsőként. Ez azt jelenti, hogy ha beállítod ezt egy oldalnál, akkor annak bejegyzései a hírfolyamod tetején fognak megjelenni. A korábbi ilyen próbálkozások nem bizonyultak működőképesnek, szerintem ez sem lesz az. Nem tartom valószínűnek, hogy sokan bíbelődnek ilyen beállításokkal, vagy ha mégis, akkor előbb-utóbb bosszankodni fognak, hogy az előresorolt bejegyzések miatt el sem jutnak ismerőseik posztjaihoz. Mindenesetre a lehetőség adott, lehet kísérletezni vele!

4. Célközönség mentése
A hirdetéskezelőben számos szempont szerint szűrhetünk azokra, akiknek a hirdetésünket meg szeretnénk jeleníteni. Biztos sokan belefutottak már abba, hogy egy bizonyos célcsoportnak többször is hirdetnek, de minden egyes alkalommal végig kell menni az összes beállításon. Nekik lesz könnyítés ez a kiváló fejlesztés: most ugyanis már elmentheted jól szűrt közönséged, és legközelebb egy mozdulattal kiválaszthatod azt, azonos beállításokkal.

celkozonseg

Miután minden demográfiai és viselkedési szűrést elvégeztél, találsz egy célközönség mentése sort, pipáld ki. Adj egy olyan nevet közönségednek, ami alapján legközelebb is be tudod azonosítani. A következő hirdetés feladásakor az Új célközönség melletti nyílra kattintva válaszd ki a korábban létrehozott közönséget, és be is töltődik az összes beállítás. Ilyenkor is van még lehetőséged szerkeszteni, tehát ha csak apró eltérések vannak két közönség között, akkor is érdemes ezt a módszert használni.

5. Videós elemzések
A videók egyre nagyobb szerepet kapnak a Facebook-on, azt már tudjuk, hogy nem YouTube-ról érdemes videót megosztani, hanem a Facebook-ra kell feltölteni. Jó elérési számokat produkálnak, ezzel inspirál a Facebook mindenkit a videós tartalmak használatára. Most már az elemzésekben is külön fület kaptak a videók, ahol megtekintheted, mennyien indították el, vagy mennyien néztek meg legalább 30 másodpercet videódból.

Hasznos volt? Kövess minket a Facebook-on is!

Comments are closed.