celkozonseg_elemzes_hasznalata

A célközönség elemzés használata

A megújult hirdetéskezelőben nem csak átláthatóbb és jobban rendszerezett adatokat találsz Facebook hirdetéseidről, hanem új funkciók is megjelentek. Ezek egyike a célközönség elemző.

Mit tud a célközönség elemzés?
Ha elhelyezted a Facebook pixelt weboldaladon, akkor különböző közönségeket építhetsz azokból az emberekből, akik jártak már a weboldaladon. Alapértelmezetten a minden látogató nevű közönségedben gyűlik az összes ember, aki járt a weboldaladon – és a Facebook tud hozzá profilt társítani –, de ezt finomítva, tetszés szerint építhetsz közönségeket. Aki elolvasta ezt a cikket, aki megnézte az ilyen kategóriájú termékeket, stb. A célközönség elemzőben róluk tudhatsz meg demográfiai adatokat, amennyiben a közönséged nagyobb, mint ezer fő.

Miért jobb ez, mint az Analytics?
Persze, a Google analitikájában ugyanúgy eléred a demográfiai adatokat, a kor és nem szerinti bontást illetve a földrajzi helyeket, ahova felhasználóid köthetők. A Facebook célközönség elemzője két dologban tud ezen finomítani.

1. Az analitikában látod a weboldalad látogatóinak demográfiai megoszlását, ám itt most már azt is meg tudod állapítani, hogy ezek közül milyen embereket érsz el Facebook-on. Például lehet, hogy az Analyticsben kiderül, hogy a terméked iránt a 25-34 éves korosztály érdeklődik a legnagyobb, 60%-os arányban, de közben előfordulhat, hogy azt látod, hogy a Facebook-on ennek a termékednek a megtekintői közül a 35-44 éves korosztályt sokkal nagyobb arányban, mondjuk 70%-ban éred el.

Ilyen módon ez segít neked abban, hogy pontosabban tudd, kikkel kommunikálsz a Facebook-on. Sőt, azt is láthatod, kiknek érdemes hirdetést indítanod.

2. Olyan adatokat is megtudsz, ami az Analytics-ből nem derül ki. Egy ezek közül biztos nagyon hasznos lesz neked: a munkahelyi beosztás. Nos, ez a táblázat érzésem szerint kicsit keveri a munkahely területét és a pozíciót, de attól még informatív marad. Megtudhatod, hogy a közönséged hány százaléka dolgozik adminisztratív területen vagy éppen a művészetekben.

Ezen kívül arról is látsz egy felosztást, hogy közönséged tagjai milyen iskolai végzettséggel rendelkeznek, hány százalékban végeztek középiskolát, egyetemet, illetve egyéb mesterképzést. Sőt, ezt össze is hasonlíthatod a Facebook felhasználóinak átlagával, ez a terméked pozicionálásában segíthet neked.

Látsz egy táblázatot a célközönséged tagjainak családi állapotáról: házas, kapcsolatban, eljegyezve vagy egyedülálló. Ez a legtöbb esetben valószínűleg felesleges adat lesz, de el tudok képzelni olyan helyzeteket, amikor ez is segíthet egy poszt vagy egy hirdetés megfogalmazásában. Ha másra nem jó, annyiban mindenképp előnyös, hogy segítséget nyújt, tovább finomítja a buyer personád meghatározását.

Így éred el
celkozonseg_elemzesi_adataiA Hirdetéskezelőbe lépve a felső menüsorban az Eszközök gombra kell kattints, itt a Célközönség elemzési adatai menüt válaszd. A megnyíló ablakban a bal oldali sávban nyisd le az egyéni célközönség fület, és itt tallózd be a vizsgálni kívánt célközönségedet. Ezen a felületen egyébként új célközönséget is létre lehet hozni a rengeteg rendelkezésre álló kategória segítségével, de ennek mikéntje nem ennek a bejegyzésnek a témája.

Tipp: Arra figyelj, hogy alapértelmezett beállításként szerepel az Egyesült Államok, mint helyszín. Miután kiválasztod már létező célközönséged, nem fogod érteni, hogy miért kapod az üzenetet: „1000 embernél kevesebbet tartalmazó célközönséget adtál meg.” Töröld ki a helyszínt, és azonnal látni fogod az adatokat.

Mit tudsz még meg a célközönség elemzésből?
Földrajzi adatok fülön belül megláthatod, közönséged tagjai melyik városban laknak, átlagosan mennyi oldalt kedvelnek a Facebook-on (ez azért érdekes, mert megtudhatod, mennyire aktív Facebook-ozók látogatóid), milyen arányban érkeznek mobileszközről. Egyéb magatartásbeli érdekességek is elérhetőek, de egyelőre csak az Egyesült Államokban.

Használd a célközönség elemzőt!
Azt tanácsolom, alaposan nézd át a célközönségeidhez tartozó adatokat! Jobb esetben persze folyamatosan elemzel és szinte mindent tudsz a vásárlóidról, de ez a funkció egy új szemponttal bővíti az ismeretszerzési lehetőségeket. Böngészd, elemezd, és hirdess minél pontosabban!

Tetszett ez a cikk? Hasznosnak találtad? Kérlek, oszd meg ismerőseiddel, hogy ők is tanulhassanak belőle!

Comments are closed.