mit_ossz_meg

Mit ossz meg Facebook-on?

Nem mindegy, hogy mit, és az sem, hogy milyen formában osztasz meg a Facebook-on. Az alábbiakban arra találsz iránymutatást, hogy milyen bejegyzéseket érdemes készítened.

Az első és legfontosabb szempont, hogy a terméked, szolgáltatásod szempontjából releváns legyen a bejegyzésed. Mára fogalommá váltak a „cicás képes posztok”, ami onnan jön, hogy egy időben mindenki cuki cicát osztott meg, mert arra jöttek a like-ok, és azt minden valamirevaló oldalüzemeltető tudja, hogy fontos. Nos, ez nem teljesen igaz. Nem sokra mész azokkal a lájkolókkal, akiknek tetszik a macsek, de nem vásárolnak tőled semmit. Sokkal hasznosabb számodra, ha kevesebb like érkezik, de az releváns: a szolgáltatásod tetszik neki, és még az is lehet, hogy megrendeli.

Ez több szempontból is fontos. Egyrészt, bejegyzéseid egyre kevesebb embernek jelennek meg organikusan. Viszont azok számára, akik mindig aktívan viszonyulnak posztjaidhoz (lájkolják, kattintanak, megosztják), jellemzően ott lesz a hírfolyamában majd az új bejegyzésed is. Tehát mi éri meg neked: ha azoknak a hírfolyamában jelenik meg a bejegyzésed, aki szereti, ha cicát posztolsz, és mindig lájkolja, vagy ha annak, akit a szakmai tartalmad érdekel, így később fizető vevőd is lehet? Na ugye.

Természetesen nem azt mondom, hogy kizárólag száraz szakmaiságot lehet megjeleníteni a Facebook-on, sőt. Szükség van az informális tartalomra, csak ekkor is ügyelj arra, hogy kapcsolódjon a témádhoz. Ha barkácscikkeket árulsz, akkor az alkatrészeken nem kiigazodó barkácsoló képe, ha utazásokat, akkor a kellemesen pihenők fotója bármikor remekül oldhatja a hangulatot. De ne ossz meg semmit azért, hogy sok like érkezzen rá.

Hogy milyen típusú bejegyzéseket készíts? Mindenki másra esküszik, azt mondják, hogy a képekre érkezik a legtöbb lájk, de másnál pedig pont az ilyen típusú bejegyzések nem teljesítenek jól. Változatosan posztolj, legyenek képek, linkek, videók, de még sima szöveges bejegyzések is, és nézd a Facebook Insights-t, mi teljesít a legjobban. Ha valami egyértelműen sokkal jobban telejsít, mint más, akkor se szorítkozz kizárólag arra a bejegyzésformára, viszont a fontos közlendőidet olyan módon jelenítsd meg.

Ami a bejegyzések tartalmát illeti, arról egy következő cikk fog szólni. Kövess minket Facebook-on, hogy ne maradj le arról sem!

Comments are closed.