Milyen a jó Facebook poszt?

Te is találkoztál már azzal a jelenséggel – valószínűleg olvastál is róla –, hogy hiába van az oldaladnak 2000 követője, egy-egy bejegyzés 2-300 embert ér el. Ennek sok oka van, egyrészt a Facebook így szeretné hirdetésre ösztönözni a céges Facebook-oldalak üzemeltetőit, másrészt annyi oldalt követünk, annyi ismerősünk van, hogy ha mindenkinek az összes bejegyzése megjelenne a hírfolyamunkban, átláthatatlan és élvezhetetlen lenne a Facebook használat. Egyrészt rengeteg olyan bejegyzést látnánk, ami nem érdekel, másrészt miután fél órája tekernénk lefelé, még mindig csak tíz percet haladtunk volna visszafelé az időben.

Vállalati oldal üzemeltetőjeként tehát bosszantó ez a szűrés, felhasználóként viszont praktikus: azoknak a személyeknek, oldalaknak a bejegyzéseit látjuk, akikkel egyébként is kapcsolatban állunk, és akikre reagálunk – tehát akik érdekelnek és akiket érdekesnek tartunk. Mit lehet tehát amellett tenni, hogy egyébként folyamatosan hirdetéseket futtatunk (amire amúgy szükség van!)? Olyan bejegyzéseket, olyan tartalmakat kell gyártani, amik elköteleződésre késztetik oldalunk követőit.

Itt nem a cicás képekre gondolok. A Facebook azért remek felület, mert a lájkolóid azáltal, hogy megnyomták a Tetszik gombot az oldaladon, már kifejeztek egyfajta érdeklődést, elköteleződést céged mellett. Kíváncsiak rád vagy a termékedre, tehát nem kéretlenül tolod az arcukba vállalatod viselt dolgait, ami mindig előnyösebb pozíció. Ezért aztán ne félj saját szolgáltatásaidról posztolni: lehet, hogy nem érsz el akkora elérést, mint egy cuki fotóval, amit mindenki lájkol – de végső soron neked nem elérésekre, hanem vevőkre van szükséged!

Foglaljuk össze tehát néhány pontban, hogy mivel támogatod organikus elérések szintjén a leginkább a Facebook teljesítményed:

1. Bejegyzéseid mindig kapcsolódjanak saját termékedhez, szolgáltatásodhoz!
A követőd a márka oldalát lájkolta, tehát a márkára kíváncsi. Olyan bejegyzéseket készíts, ami kapcsolódik a tevékenységedhez! Persze, nem arra gondolok, hogy ha kávéfőzőt árulsz, akkor a kávéfőző termékoldalát posztold azzal a szöveggel, hogy vedd meg. Szabadon lehet engedni a fantáziát, megoszthatsz egy hangulatos képet egy konyháról, amiben lám-lám, az általad értékesíteni kívánt kávéfőző szerepel, vagy egy szimpatikus bögre kávét, hogy egy esős időben milyen jó pokróccal és kávéval kuckózni a fotelban. A lényeg az, hogy valamilyen módon hozd összefüggésbe a bejegyzésed a termékeddel.

2. Legyen egy saját stílusod!
A személyes hangvétel nagyon fontos. A Facebook-on nem működik a hagyományos marketing szöveg, tehát ne ebben gondolkodj. Itt a márkádat úgy jeleníted meg, mint valakit, aki szimpatikussá válhat, akinek humora van: aki érzelmi reakciót csal ki a Facebook-ot böngésző leendő vásárlóból. Ha el tudod érni, hogy lájkolóid ne a céges Facebook oldalt lássák benned, hanem a személyt, nyert ügyed van. Arról már nem is beszélve, hogy ha egységesen, jól megismerhetően csinálod, akkor egy konkrét hangulatot is tudsz kapcsolni az érdeklődők fejében a márkádhoz – anélkül, hogy komoly szlogeneket találnál ki, óriásplakátokat vásárolnál.

3. Posztolj rendszeresen és változatosan!
Naponta két-három bejegyzésre szükséged van, és azok vegyesen kell legyenek linkek, képek, videók. Ne legyél túl sok se, de ha követőid egy ideig nem találkoznak a bejegyzéseiddel, elfelejtenek. A legjobb, ha mindig saját tartalmat tudsz megosztani (milyen nagy szükséged van egy céges blogra!), de ha ez nem megy, posztolj olyan oldalakról, melyek nem a konkurenciáid, de a termékeddel kapcsolatos témáról írnak, és az olvasóidnak információval szolgálhatnak. A forgalom elterelése saját magadról sose jó, úgyhogy írj (vagy írass velünk!) mégis inkább céges blogot!

4. Határozd meg a céljaid, és gondold végig, hogyan érheted el őket a Facebook-on!
A márkád szeretnéd építeni? Azt szeretnéd, hogy látszódjon: te vagy területed szakértője? Új termékeket szeretnél bevezetni? Új vásárlókat szeretnél elérni? Adatbázist szeretnél építeni egyéb marketing tevékenységedhez? Gondold végig, mi a célod, amit vállalatod Facebook-oldalán keresztül el szeretnél érni, és ennek megfelelően alakítsd bejegyzéseidet. A fentiekre – és még rengeteg más dologra – alkalmas a Facebook, de mindegyik máshogy érhető el, egyedi tevékenységet kíván.

5. Gondolkodj a Facebook-ban!
Ne ötletszerűen gyárts bejegyzéseket, Facebook kommunikációd legyen egy koherens egész. Gyárts külön ide tartalmat, ígérj be valamit egyik nap, amit aztán másnap tegyél is elérhetővé. Szervezz ide akciókat, ami exkluzívvá teszi Facebook-os közönséged. Ne gyűjts felesleges lájkokat, érd el, hogy csak azok legyenek a követőid, akiket tényleg a te terméked érdekel, és így később potenciális vásárlóid lehetnek. Alakíts ki egy stratégiát, tervezd meg nagy vonalakban a Facebook bejegyzéseid akár egy-két hétre előre is. A Facebook nem egy „osszuk meg, hátha még látják néhányan” típusú csatorna, hanem egy erős és jól kiaknázható marketing eszköz.

Jó-jó, de kinek van erre ideje? Elhiszem, hogy neked nincs, a marketingesednek pedig annyi egyéb dolga van, hogy a kellő figyelmet ő sem tudja a Facebook-ra áldozni. Mi segítünk!
Szervezd ki hozzánk Facebook-oldalad kezelését: megbeszéljük a céljaidat, igényeidet, és annak megfelelően menedzseljük vállalati oldalad, szimpatikussá és megbízhatóvá teszünk téged lájkolóid szemében!

Kapcsolódó bejegyzés:
Mik a jó és jól hirdethető Facebook-bejegyzés elemei?

[si-contact-form form=’5′]

Comments are closed.