kozosseg_semmibol

Hogyan építs Facebook-oldalt a semmiből?

Ha elindítasz egy új márkát, és ahhoz elstartol a Facebook-oldalad, eleinte nehéznek tűnhet rajongókat szerezni. Íme, egy módszer, amivel könnyebbé teheted a lájkológyűjtést!

1. A Facebook-oldalad központi témája az az érzés legyen, ami közös a terméked célcsoportjában.

Nos, ez elmondva bonyolultabbul hangzik, mint amilyen valójában. Itt arról van szó, hogy ha mondjuk bevezetsz egy új sportszermárkát, akkor a sport iránti szenvedély álljon a Facebook kommunikációd középpontjában az elején.

Az emberek sokkal könnyebben kapcsolódnak egy érzéshez, egy hobbihoz, mint egy márkához – főleg egy olyanhoz, amit még nem ismernek. Állítsd a kommunikációd középpontjába azt a központi motivációt, ami a leendő vásárlóidat összeköti!

Ossz meg olyan dolgokat, amik ehhez az érzéshez kapcsolódnak. Képeket, idézeteket, bármilyen tartalmat. Ne a márkádat állítsd a középpontba. És hirdesd az oldal lájkolását olyanok számára, akiknek érdeklődési köre ez a központi érzés!

2. Ossz meg egy blogposztot.

Ha már kellő mennyiségű like-olót összegyűjtöttél, elkezdheted a forgalmat a saját weboldaladra terelni. Itt még mindig ne a márkád álljon a középpontban, hanem a közös érzés. Ha a sportszer márkánál maradunk, írj egy bejegyzést, hogy mire kell figyelni sportolás közben nyáron.

Adj értékes tartalmat a lájkolóidnak, hogy a weboldalad látogatóivá váljanak! Hirdesd ezeket a bejegyzéseket az eredeti célzással, és hirdesd az oldalad lájkolói számára is. A Facebook organikus elérése közel sem fedi le a lájkolóid teljes számát, ezért meglévő lájkolóid számára is hirdetned kell a tartalmat! Azt gondolod, ez pénzkidobás, hiszen egyszer már fizettél azért is, hogy rajongód legyen?

Nem az! Hiszen lájkolókra hirdetni azt jelenti, hogy olyanoknak jelenik meg a hirdetésed, akik már érdeklődésüket fejezték ki. Ezáltal nagyobb valószínűséggel fognak kattintani. Gondolj erre úgy, mint egy több lépcsős hirdetésre – újabb és újabb célzás után fogsz eljutni oda, hogy valakiből vásárló lesz.

3. Remarketing.

Mielőtt hozzákezdesz a Facebook-oldal építéséhez, kérd meg a fejlesztődet, hogy helyezze el a Facebook pixelt a weboldaladon. Így mikor ehhez a ponthoz érsz, már egy jelentős célközönséged lesz, akik jártak a weboldaladon, és nekik számtalan dolgot hirdethetsz! Kérd meg őket, hogy lájkolják a Facebook-oldalad, csalival szerezd meg az e-mail címüket. Használd ki, hogy érdeklődnek a témád iránt, és több hozzád köthető tartalomra is kattintottak már!

Eközben, anélkül, hogy a saját márkád nevét állítottad volna a középpontba, annyi alkalommal találkoztak már vele, hogy márkaismertséget is szereztél.

Ez a megoldás árban is kedvező és releváns lájkolókat fog neked hozni. Ez nagyon fontos, hiszen mint látod, adottnak veszed majd, hogy lájkolóid érdeklődők, tehát fontos, hogy valóban azok is legyenek – mert belőlük lesz a vásárló.

Forrás: Jon Loomer

Comments are closed.