hatekony_facebook

Hatékony-e a Facebook marketinged?

A Facebook-oldal üzemeltetése kapcsán a mai napig sok vállalkozóban felmerül a kérdés, hogy azon kívül, hogy „muszáj” jelen lenni a közösségi oldalon, milyen valós haszna van még a Facebook-nak. Sok a szkeptikus, és ők úgy gondolják, nem is érdemes pénzt áldozniuk a Facebook-ra, hiszen amire jó, azt ők is el tudják érni vele. Az alábbi kutatási eredmények azt mutatják, hogy ez nem igaz. Sokoldalú marketing eszköz a Facebook-oldal, ha tehát te az alábbiakat nem tudod elérni vele, akkor érdemes mégis megfontolnod, hogy szakértő segítségét kérd.

A Social Media Examiner annak járt utána, hogy az egyes vállalatok hogyan használják növekedésre a Facebook-ot. A válaszadói között olyanok szerepelnek, akiknek 96%-a használja a Facebook-ot, és 92% elismeri, hogy a közösségi felület fontos a vállalat számára. 72% elemzi is Facebook-oldalának hatékonyságát, és a heti munkaóráinak jelentős hányadát fordítja a Facebook-oldal kezelésére. Jellemzően minél régebb óta használja egy cég a Facebook-ot, annál több órát tölt vele hetente. Ezek a vállalkozások felismerték, hogy a Facebook hatékony, kitapasztalták, hogy mi mindent lehet vele elérni, ezért egyre több időt és energiát szánnak rá. Mert látják, hogy megtérül.

Milyen előnyöket említettek ezek a vállalatok?

90%-uk kiemelte, hogy nagy láthatóságot biztosít a vállalatnak. Ez triviláis, ha sok embert elérsz a bejegyzéseiddel, akkor folyamatosan lehet posztolni a termékedről, a tevékenységedről, az aktuális akcióidról, a vásárlói visszajelzéseiről – ezt gyakorlatilag mindenki megteszi, aki Facebook-oldalt üzemeltet. Hirdetési felület megfizetése nélkül a vásárlóid elé kerül az információd, anélkül, hogy nekik el kellene látogatniuk a weblapodra – eléred őket ott, ahol vannak.

A forgalom növekedéséről 77% is beszámolt. Kiváló felület a Facebook arra, hogy a weboldaladra tereld a leendő ügyfeleid, ha pedig ott vannak, már eggyel közelebb kerültek a vásárláshoz. Vagy ha nem is vásárolnak azonnal, egy ingyenes anyaggal megszerezheted az e-mail címüket, és direkt ajánlattal szólíthatod meg őket. Ehhez persze ügyesen kell használni a Facebook-oldalt. A bejegyzéseiddel még ne igyekezz eladni, inkább keltsd fel az érdeklődést valamivel, amiért a weboldaladra kattint az ügyfél. Eladni a weblapodnak kell.

A hűséges rajongók megszerzését 69% emelte ki. Nyilván neked is van konkurenciád, nem igaz? Sőt, valószínűleg többen vannak olyanok, akik nem árulnak a tiédnél nyilvánvalóan gyengébb minőségű terméket, szolgáltatást. Mivel tudod elérni, hogy a leendő vásárlód mégis téged válasszon? Sőt, mivel tudod elérni, hogy aki egyszer már téged választott, az legközelebb is téged válasszon? Nos, a márkahűség kialakításához sok minden kell, és a Facebook-kommunikációd kiváló segítség lehet ebben. Mit lehet vele leegyszerűsítve elérni? „Múltkor is itt vásároltam, tulajdonképpen jó volt, olyan jófejek/ mindig van akció/ jól kitalált a hűségprogramjuk/ stb.” Arról már nem is beszélve, hogy ha aktívan kommunikálsz a rajongóiddal, nem fognak elfelejteni téged. Hamburgert árulsz? Lehet, hogy a vevőd most épp nem akart betérni egy hamburgerre, de ha látja a posztjaid, eszébe jut: „milyen jót ettem ott, el kellene menni újra.”

Lead-generálásra 65% látja képesnek a Facebook-ot. Az értékes lead-ek, vagyis érdeklődők megszerzése a marketing tevékenység legfőbb célja. Érjünk el új érdeklődőket, gondozzuk őket és konvertáljuk vásárlókká (a lead-gondozásról itt olvashatsz egy kiváló cikket). Miféle módon lehet megszerezni ezeket a lead-eket? Ennek több eszköze van, az egyik legjelentősebb ezek közül a tartalommarketing. Saját blogodban olyan tartalmakkal edukálhatod a leendő ügyfelet, amitől megérti, hogy te szakértő vagy és tudni fogja, hogy miért van szüksége arra, amit te eladni szeretnél. A blogodat hogyan tudod a legszélesebb közönséghez eljuttatni? A közösségi médián keresztül. Az értékes tartalomnak örül a fogyasztó, a reklámot elkerüli, de ami hasznos neki, arra kattint. Ha pedig már egyszer a blogodra csalogattad, remarketinggel újra és újra elérheted. Számtalan egyéb olyan tartalmat is meg tudsz osztani a Facebook-on, amivel felkelted az érdeklődést, és a végén lead lesz a bejegyzésedet olvasóból.

A keresőben előbbre kerülést 58% emeli ki. A Google előnyben részesíti azokat az oldalakat, amelynek bejegyzéseit a Facebook-on keresztül is többen megosztják. Gyárts értékes tartalmat, segíts be neki, hogy terjedjen virálisan: a Google-nak ez bizonyíték, hogy jó és releváns, amit csinálsz. Akkor pedig előbbre fog sorolni a keresőben! Minőségi bizonyítvány egy olyan Facebook-oldal üzemeltetése, ahol az ott közzétett, a weboldaladról származó tartalmakat sokan tovább osztják. A régi keresőoptimalizáló trükkök ideje lejárt, a Google keresői egyre intelligensebbek. Neked pedig fel kell venned a ritmusukat, hiszen az egyik legnagyobb eszközöd, ha elől vagy a Google találati listáján.

A jó Facebook-oldal tehát nem a kötelező, hanem egy alacsony áron jól kiaknázható marketingeszköz. Ha nem értesz hozzá és nem is szeretnél elmerülni benne, akkor nem érdemes azzal letudni, hogy posztolni én is tudok, minek szervezném ki. Ahogy a grafikai tevékenységgel is megbízol egy grafikust, úgy a Facebook-oldalad kezelését is érdemes szakértőre bíznod. Nem szeretnél fizetni ezért? Amikor te keresel bejegyzésnek valót, megosztasz, reagálsz a rajongóidnak, az értékes időt vesz el tőled, amit nem a terméked fejlesztésére fordítasz. A te időd is pénz, így mindenképp fizetsz a Facebook-oldal kezeléséért. Csak nem mindegy, hogy jó-e az a Facebook-oldal, eléred-e vele a fent felsorolt előnyöket, vagy csak egy érdektelen oldal lesz néhány bejegyzéssel. Írj egy e-mailt az info@kozossegiklikk.hu címre most, és beszéljünk róla, hogy mit tudnék elérni a Facebook-oldaladdal!

Comments are closed.