Magad kezeled vállalkozásod Facebook-oldalát, és sokszor előfordul, hogy nincs ötleted, mit posztolj? Vagy épp csak pár perced van rá, nem tudod rendesen végiggondolni? Íme, 5 tipp, ami segíthet könnyebbé tenni az oldalad kezelését.
1. Téma-táblázat
Amikor több időd van, ülj le, és gondold végig, mikről posztolhatnál a Facebook-oldaladon. Készíts egy téma táblázatot, amit aztán később előkaphatsz, és ennek alapján gyorsabban megy az ötletelés. Ötletek:
- a termék – fotók, tulajdonságok, előnyök;
- cikkek – ha van saját blogod, az szuper, ha nincs, más médiumból származó cikkek;
- termékhez kapcsolható szolgáltatások – ha ételt árulsz, írhatsz recepteket, stb.;
- személyesség – a „színfalak mögötti” infók, képek mindig jók;
- akciók.
Ez így persze nagyon általános, de ha személyre szabod a vállalkozásodra, akkor sok segítséget nyújthat majd.
2. Az első három-négy szó
Felületesen olvasunk, ezért ha egy bejegyzésed első három-négy szava nem ragadja meg az olvasó figyelmét, tovább fog görgetni. Ne barokkos körmondatokban fogalmazz, ahol a mondat első fele lényeg nélküli töltelékszavakból áll, hanem azonnal térj a lényegre. Legyél figyelemfelkeltő, használj jó hívószavakat és kelts fel az érdeklődést. Amikor megírod a bejegyzést, mindig arra fókuszálj, hogy a legerősebb infóval kezdj.
3. Bejegyzés-típus választás
Amikor eldöntöd, hogy milyen típusú bejegyzést készítesz – linket osztasz meg, állapotot, képet vagy videót -, azt tartsd szem előtt, hogy mi a célod. Ha a webshopodba vagy a blogodba szeretnél forgalmat terelni, akkor a linkeket részesítsd előnyben, ha brandet építesz, akkor fotókat, videókat posztolj.
Sokan használják azt a formát, hogy képet osztanak meg, és a hozzá írt szövegben helyezik el a linket. Ez régen jól működött, amikor a hivatkozás-megosztós bejegyzések még máshogy néztek ki, mert a kép figyelemfelkeltő volt. Most azonban már szép nagy képet húz be a Facebook a weboldaladról, ha linket osztasz meg, így látványos ez a bejegyzés is. Érdemes ezért a linket önállóan megosztani, és nem egy képhez írt leírás formájában, mert ez utóbbi esetben könnyen lehet, hogy megnyitják a képet, de a linkre már nem fognak tovább kattintani.
4. Tag-elj
Tag-eld be a bejegyzésedben, ha hírességről, másik márkáról, helyszínről szólsz. Persze ezt is ésszel kell csinálni, ami nem releváns a bejegyzésedben, csak megemlíted, azt ne tag-eld, mert az visszaüthet. De ha a terméked egy új boltban is kapható, azt a boltot mindenképp jelöld meg. Így javíthatod az elérést, a partnered is örülni fog.
5. Oszd be az időd
Persze fontos a jó időbeosztás, de én most a Facebook posztok idejére gondolok. Ne ess abba a hibába, hogy leülsz a gép elé, mert most van időd, és kiposztolsz két-három bejegyzést is, hogy aztán napokra eltűnj. Ez csökkenteni fogja az elérésed is – mert nem lesz olyan felhasználó, akinek a hírfolyamában mind a három, majdnem egy időben készült bejegyzés megjelenik. Az alacsonyabb elérés még kevesebb interakciót hoz majd, ami azt mondja a Facebook-nak, hogy nem posztolsz érdekes tartalmat, ettől aztán tovább fog csökkenni az elérés.. Szóval, ez nem egy jó taktika. Ráadásul a Facebook-on be lehet időzíteni a bejegyzéseket. Így leülhetsz hét elején, és elkészítheted az egész heti tartalmat, csak időzítsd be elosztva.
Segített ez a cikk? Oszd meg, hátha másnak is hasznára válik!