facebook_eszkoz

5 ingyenes Facebook eszköz, amit ne hagyj ki!

A kisvállalkozások sokszor panaszkodnak, hogy egyre drágább a Facebook, egyre kevesebb embert lehet elérni a bejegyzésekkel. Most mutatok 5 olyan lehetőséget, melyek teljesen ingyen vannak, sokan mégsem aknázzák ki. Te ne ess ebbe a hibába!

1. Felhívás gomb
Néhány hónappal ezelőtt vezette be a Facebook azt az újítást, hogy az oldalakon a Tetszik gomb mellett megjelent egy új, testreszabható felhívás. Itt kapcsolatfelvételre, regisztrációra, vásárlásra buzdíthatod a lájkolóid, vagy alkalmazás telepítését, játék indítását, videó megtekintését, vagy foglalást tehetsz egy gombnyomással elérhetővé. Természetesen vannak olyan területek, amelyeknek jobban kiaknázható ez a gomb (szálláshely, esemény-szervezés), de egy e-mail cím megadásával a kapcsolatfelvétel mindenki számára elérhető. Ha olyan a szolgáltatásod, hogy semelyik másik felhívás nem húzható rá, ezt akkor is mindenképp használd.

Ne felejtsd azonban el, hogy egyedi akcióid idején számodra is értékes lehet a többi címzés is. Szervezel egy eseményt? Regisztráció! Új terméket dobsz a piacra? Vásárlás! Borítóképedet érdemes grafikailag úgy kialakítani ilyen esetben, hogy a gomb kirívó call-to-actionné váljon. Mivel a legtöbben alapvetően a hírfolyamot böngészik, kevesen látogatnak el egy-egy oldalra direkt, ezért ne várj ettől világmegváltó eredményeket. Viszont egy eszköz, ami ingyen van, tehát használd ki!

2. Megosztási lehetőség a cikkek végén
Közösségi médiás jelenléted nem csak az általad megosztott bejegyzéseket jelenti. Az is fontos, hogy tartalmaid virálisan terjedjenek: az olvasóid maguktól osszák meg a saját ismerőseiknek. Ez egy olyan ingyenes reklámlehetőség, amivel számtalan olvasót lehet szerezni. Arról már nem is beszélve, hogy a Google keresőmotorja egyre hangsúlyosabban veszi azt is a latba a találati lista kialakításánál, hogy egy adott oldal mennyi említést kap a közösségi oldalakon. Ne elégedj meg azokkal a megosztásokkal, amikor valaki kimásolja az url-t a böngészőből, és megosztja a Facebook-on – mert ezt a fáradtságot kevesen fogják vállalni. De ha a cikk végén egy gombnyomással megoszthatja, akkor sokkal többen posztolni is fogják a cikked.

Érdemes a cikk elején és a cikk végén is elhelyezni a megosztás gombokat. Letölthetsz már olyan plugineket is, amelyek a böngésző oldalán, a képernyő (például) közepére fixen rögzítve folyamatosan jelen vannak, amikor lefelé görget valaki. Ne adj meg túl sok lehetőséget, csak 3-4 közösségi felületet (nyilván úgyis tudod, hogy a te közönséged mit használ jellemzően), mert a több választási lehetőség csökkenti a konverziós arányt. Figyelj arra, hogy a webáruházadban a termékoldalon ne legyen megosztási lehetőség – ne tereld el a látogatód figyelmét a vásárlásról!

3. Felszólítás a megosztásra
Ne ess túlzásokba, de kérj bátran! Azt már régóta tudjuk, hogy hatékony, ha a látogatódnak megmondod, mit csináljon. Regisztrálj, töltsd le, kérd ajánlatunkat most! Ha világosan látja, mit kell tennie, nagyobb arányban teszi meg. Ugyanígy, nyugodtan arra is megkérheted az olvasód, hogy ha tetszett neki a cikk, hasznosnak találta, akkor ossza meg ismerőseivel. Nem kell erőszakoskodni, nyomulni, de ha finoman kéred, szívesen meg fogja tenni. Miért ne tenné?

Ugyanígy kiaknázhatod ezt a hírleveledben is, ha az olvasó érdekesnek tartotta az ajánlatodat, ossza meg ismerőseivel is. Arra vigyázz, hogy ne ess viszont túlzásba. Ha az látszik, hogy te csak magadat akarod ráerőszakolni mindenkire, és ebben őt is eszközzé szeretnéd tenni, akkor tiltakozni fog. Én a marketing minden területén, így itt is a finom megoldások híve vagyok, tartózkodom a harsány felszólításoktól, és erre bíztatlak téged is. Hosszú távon kifizetődőbb.

4. Mérés, elemzés
Az elemzések, mérések módjáról és hasznosságáról egy külön cikk szól majd, de röviden itt is szeretném kihangsúlyozni, milyen fontos is az adatok mérése. Számtalan információt megtudhatsz a kedvelőidről: nem, életkor, lakhely szerinti megoszlás, jellemzően mikor aktívak, a lájkolóid közül kiket tudsz a leginkább megszólítani, stb. Olyan információknak jutsz a birtokába, amelyek nagyon hasznosak mind a közösségi médiás, mind az egyéb marketing tevékenységedben is.

Ne feledd, az online marketing legnagyobb előnye, hogy minden mérhető. Megnézheted, hogy mi működött és mi nem – itt is áttekinthető táblázatban látszik, hogy melyik bejegyzésed hogyan teljesített. Ha ezt a lehetőséget kihagyod, olyan lehetőségek mennek el melletted, amelyekkel kitűnhetnél a konkurenciád közül!

5. Saját tartalom megosztása a Facebook-on
Ez természetesnek tűnik, de nem az. Van egy Facebook-oldalad, azért üzemelteted, hogy eljuttasd az üzeneted annak, aki kedvel téged. Megjelent egy új cikk a blogodban? Oszd meg a követőiddel! Akciót hirdettél a weboldaladon vagy a boltodban? Mondd el mindenkinek! Sokan azon törik a fejüket, hogy mit is kellene megosztani a Facebook-on, és nem jut eszükbe, hogy a saját vállalatukhoz kapcsolódó legújabb hír bír a legnagyobb hírértékkel. Jók a vicces képek, kedves mondások, de a lájkolóid tőled a legjobban a rólad szóló tartalmat várják.

Ne titkold el a saját tartalmaid, azokat tehát mindig részesítsd előnyben az általánosságokkal szemben!

Te mennyi lehetőséget használsz ki most is a fentiekből? Szerintem simán lehet, hogy csak keveset. Ezért ha legközelebb bosszankodni támadna kedved, hogy drága a Facebook, előbb gondold végig, hogy kiaknáztad-e már az összes ingyenes lehetőséget! Ha pedig hasznosnak tartottad ezt a cikket, akkor kérlek, oszd meg ismerőseiddel is! 🙂

Tetszett ez a cikk? Kövess minket a Facebook-on is, hogy ne maradj le a többiről sem!

Comments are closed.